Hrvatski klerofašizam — vatikansko-ustaška analiza „maspok“ neuspeha 

296
Два велика србомрсца Тито и папа Павле VI.

Упркос очекивања оправданог судског прогона бројних партијских кадрова, обрачун је био изразито млак и краткотрајан.

Заправо је Bakarić направио својеврсну чистку редова удаљавајући јавно компромитоване, што у пензију као Јоsipa Boljkovca и Јоsipa Маnolića, некадапње кадрове УДБЕ, нешто кадрова из RŠТО (Републички штаб ТО) на челу са пуковником Srnecom, начелником загребачког штаба ТО и неколико општинара који су сви зарадили боравак у Старој Градишки као центру за преваспитавање неподобних још из времена царевине Аустрије!

Међутим, тај боравак није дуго трајао, Savka Dapčević-Kučar је наставила успешну каријеру као универзитетски наставник, Мika Тripalо, некадашњи први омладинац бравара Broza само je пензионисан!

Vatikan је неочекивано обновио своје дипломатске односе са Југославијом, прекинуте у време хапшења надбискупа Stepinca и Јоsip Broz је примљен у аудијенцију (са супругом!) код светог оца, а разговори су још увек под велом тајне!

И ватиканска и анализа HNО, тежиште неуспеха је означила у чињеници да у редовима SKH као политичке странке на власти није било жељене критичне масе Хрвата, и да се зато водећа партијска врхушка лако ослонила на чланове-Србе!

Закључак je аналитичара HNО да се зато убудуће пропагандно мора радити са псеудопартизанским подмлатком, тј синовима и ћеркама некадашњих домобрана и усташа  који су после тајног споразума ТITA и МAGOVCA по задатку масовно прелазили у редове НОВЈ, да на крају рата буду довољно бројни да се тако спречи преко потребни обрачун са хрватским фашистима!

Кардинал Franjo Кuharić је обновио верску кампању „Тrinajst stoljeća kršćanstva u Hrvata“ (коју је започео још Stepinac у краљевини Југославији) масовним ходочашћем у светилиште Маriju Bistricu, а ускоро је почело и међународно ходочашће католичких верника у Меđugorје!

Чак су католички свештеници прекинули вербалну осуду мешовитих бракова са православнима, јер је уочено да баке и тетке врше утицај на децу да се осећају Хрватима, чему се у градовима није супростављао нико, пошто утицај СПЦ није уопште постојао јер млади Срби нису марили, подвргнути причи о „братству-јединству“! 

РАЗМЕРЕ ТАКВОГ РАСРБЉАВАЊА ЈАСНО ЋЕ СЕ ПОКАЗАТИ У ГРАЂАНСКОМ РАТУ ДЕВЕДЕСЕТИХ ГОДИНА ПРОШЛОГ ВЕКА У ХРВАТСКОЈј!

Тако је RKC почела да јача свој утицај у јавном животу Хрватске, плански тежећи да постане чинилац у питањима породичног и друштвеног живота, чему се тадашњи Социјалистички Cавез као официјелни модератор уопште није организовано супроставио.

Заправо је Vatikan користио искуство из Пољске, где је слично деловање почео краковски кардинал Каrol Vојtilа (papa IVAN PAVAO II), што је дало замах значају RKC у тада социјалистичкој држави!

Сва ова аналитичка сазнања су детаљно образложена у платформи за ватикански наступ у разговорима око будућег споразума PАX AMERIKANA, који ће бити онај иницијални моменат за широку акцију почетка припреме за насилно растурање заједничке државе, коју су Срби два пута у двадесетом веку стварали на погрешној основи – да сви Срби живе у једној држави – али и са бројним католицима, а VATIKAN је исконски непријатељ Православља који је водио и води прозелитску вишевековну политику преверавања, било милом, било силом!

__________________________________________________________________________

Maspok — жаргонски израз  којим се у службеним документима описује сепаратистички покушај преврата у Хрватској седамдесетих година прошлог века.