Експерт за безбедност, исламски екстремизам и тероризам, Џевад Галијашевић причао је о свом пореклу, Алији и Бакиру Изетбеговићу, тероризму…
Тврдиш да 80 одсто муслимана у БиХ има српске корјене?
“Бошњаци су Бошњаци – национална осјећања се не морају доказивати и не могу бити предмет приговора, нити оспоравања. И ја сам Бошњак. У етно генетском смислу Бошњаци су исламизирани Срби, у мањој мјери и Хрвати.
Тај процес исламизације одиграо се углавном у 16. вијеку, када није било глобалне групе типа нације и када су културне везе биле слабије изражене а религијски утицај на заједницу мањи. Бошњаци имају своју етно-генезу и морају је бити свјесни а своју националну свјест коначно морају формулисати и артикулисати.
На жалост, моја нација још увијек више личи на вјерски покрет него на озбиљну нацију. А њене националне вође, и кад истичу национални субјективитет, увијек мисле на џамију и вјеру, па више личе на хоџе него на политичке вође.”
Да ли си истраживао своје порјекло?
“Бошњак са арапским, српским и хрватским генима. Галијашевићи су трговачка фамилија из Галилеје која је у осмом вијеку отишла у Шпанију, а затим у Француску. Два вијека касније моји преци су стигли у Босну, којом је тада управљао српски кнез Часлав.
Галијашевићи су се ородили са домаћим словенским становништвом на подручју Тешња, Теслића, Зенице, Витеза, Бихаћа и Велике Кладуше.
На подручју Теслића, село Комушина, породица хрватског поријекла из лозе Поњавића наслонила се на породичну традицију Галијашевића крајем 17. вијека и од тада Галијашевићи су сви потомци Јуре Поњавића, који су презиме прихватили због заробљавања Јуре и његовог десетогодишњег ропства на галијама Еугена Савојског.
Наравно, данас нас има на свим меридијанима али најзначајније заједнице су и данас у наведеним градовима.”
А по мајци?
“Машићи, моја фамилија по мајци, су српског поријекла из Црне Горе. У Босну долазе у 17. вијеку и примају ислам, мада постоје и многи Машићи који нису мијењали вјеру.”
Како помирити Србе и муслимане у БиХ и Србији, тако да међусобно разумјевање побиједи мржњу? Да ли је то могуће?
“Да ли је могуће да на политичкој сцени Босне и Херцеговине не буде политичара као што је Бакир Изетбеговић или Хусејин Кавазовић, Шефик Џаферовић и Шемсудин Мехмедовић?
Ако је могуће срушити политичко и биолошко наслијеђе Алије Изетбеговића, могуће је да Бошњаци и Срби крену путем међусобног разумјевања. Изетбеговићево наслијеђе оптерећује наше односе и Босну и Херцеговину чини немогућом државом. Проклетом авлијом.”
Тражио си да Хашки трибунал подигне оптужницу против Алије Изетбеговића?
“Алија Изетбеговић је неосуђени ратни злочинац и требало га је процесуирати а његову злочиначку странку СДА забранити. Само би пресуда Изетбеговићу, као радикалном лидеру најбројнијег народа у БиХ омогућила истинско суочавање са злочинима на свим странама и довела до помирења народа.
У историји Босне и Херцеговине нико није нанио толико зла и донио толико несреће и биједе као Алија Изетбеговић. Неспособни, фанатизовани и мржњом задојени лидер.”
Изетбеговић је у посљедњем рату из политичких разлога организовао масовна убиства сарајевских муслимана, од којих је најпознатије оно на пијаци Маркале. Није ли Изетбеговић претеча Ал Каиде и Исламске републике у жртвовању муслимана ради остваривања политичких циљева?
“Идеја Исламске државе и њене Исламске војске настала је у Другом свјетском рату, у политичком програму Муслиманског братства и његовог омладинског покрета, у нас названог Младим муслиманима.